Cegléd Város Hivatalos Honlapja

betűméret:
Alapértelmezett színséma

A PEST MEGYEI KORMÁNYHIVATAL HÍREI

12345678910
oldal:1/84 bejegyzés:10/840

Új állampapír-értékesítési pont nyílik Vácon »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2022.01.17. 13:14
A Magyar Államkincstár 2022. január 17-én új állampapír-értékesítési pontot nyit Pest megyében, Vácon a Dr. Csányi László körút 16. szám alatt. A Pest Megyei Kormányhivatal épületében tartott, január 12-i ünnepélyes megnyitón jelen volt Tavaszi Zsolt, a MÁK államháztartási és pénzforgalmi szolgáltatásokért felelős elnökhelyettese, Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott, valamint Miszlai József, a MÁK területi képviselője.

Tarnai Richárd, a Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja köszöntőjében elmondta, hogy az elmúlt tíz évben az árvíz, a koronavírus, valamint migránshelyzet krízishelyzetével kellett Magyarországnak megküzdenie, ezzel együtt a magyar gazdaság olyan fejlődést ért el, amelynek eredményeképpen a magyar emberek egyre többet tudnak megtakarítani és akár a Magyar Államkincstár állampapírjaiba fektetni. A kormánymegbízott kiemelte, hogy nagyon jó az együttműködés a két intézmény között, és ez előnyös az ügyfelek számára, hiszen ugyanabban az épületben rövid idő alatt, néhány lépés után például a családtámogatási és a Babakötvény ügyeit is el tudják intézni.

Tavaszi Zsolt, a Magyar Államkincstár elnökhelyettese szólt arról, hogy a kincstár hálózatában ez a 77. forgalmazási helyszín, Pest megyében a hetedik, ahol a lakosság intézheti állampapír-vásárlással, megtakarításokkal kapcsolatos ügyeit. A váci értékesítési pont megnyitásával a szobi és a rétsági járásban élők számára is könnyebben elérhető lesz a Kincstár. Így egy közel 120.000 fős térség lakói fogják tudni személyes ügyintézéssel is igénybe venni a Magyar Államkincstár szolgáltatásait.

Az elnökhelyettes továbbá elmondta, hogy a kincstári kirendeltség hétfői napokon várja a leendő és meglévő ügyfeleket 08:00-16:00 óra között. A Kincstár állampapír-forgalmazásának sikerében kiemelt szerepe van a Budapesti és Pest megyei régiónak. A régió fontosságát jól mutatja, hogy a Kincstár lakossági állampapír-állományának az 52%-a, ügyfeleinek pedig 42%-a köthető hozzá. Ebben a régióban található értékesítési pontokon intézi ügyeit az ügyfelek 47%-a, ami jól mutatja, hogy a régióban nagy népszerűségnek örvend a készpénzmentes ügyfélkiszolgálás is.

A Kincstár értékesítési pontjain a személyesen megjelenő ügyfelek számára minden szolgáltatás elérhető, ugyanakkor tranzakcióik kiegyenlítésére csak elektronikus – bankkártyás fizetés, banki átutalás, pénzszámláról történő fizetés – fizetési módot választhatnak, tehát itt készpénzmentesen lehet állampapírt vásárolni. A kényelmes ügyintézés érdekében lehetőség van ügyfélregisztrációra, illetve online időpontfoglalásra is a Kincstár honlapján keresztül – zárta beszédét Tavasz Zsolt.

Az értékesítési pontok elérhetőségéről, nyitvatartásáról, valamint az állampapír-forgalmazás részleteiről a Magyar Államkincstár honlapja nyújt bővebb felvilágosítást: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/ugyfelszolgalatok/

A helyszín elérhetősége a kormanyablak.hu oldalon is megtalálható.

Átadták az érdi Áldozatsegítő Pontot »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2022.01.13. 09:39
Átadták az érdi Áldozatsegítő Pontot
Segíteni igazán csak tettekkel lehet – hangoztatta Varga Judit igazságügyi miniszter január 10-én Érden, az új áldozatsegítő pont átadásán. A sajtótájékoztatón részt vett Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott is.

Varga Judit kiemelte: a kormány fontos feladatának tekinti a bűncselekmények, illetve a tulajdon elleni szabálysértések áldozatai által elszenvedett társadalmi, erkölcsi, anyagi károk és érzelmi sérülések enyhítését. Ennek érdekében az igazságügyi tárca és a Pest Megyei Rendőr-Főkapitányság a hatékonyabb áldozatvédelem segítésére együttműködési megállapodást írt alá. A dokumentumban foglaltak eredménye a helyi rendőrség épületében az áldozatsegítő pont életre hívása – tette hozzá.

A miniszter kitért arra: már kilenc megyében működik áldozatsegítő központ, és a most átadott érdin kívül Salgótarjánban hoztak létre áldozatsegítő pontot a gyorsabb ügyintézés érdekében. Az áldozatsegítés nagy hozzáértést igénylő komplex tevékenység, kormányhivatalok, rendőri szervek, egyházak, civil szervezetek együttműködését igényli, hogy a sértettek mielőbb megfelelő, testre szabott segítséghez juthassanak – mondta Varga Judit.

Közölte: a kormány célja, hogy 2025-re valamennyi megyeszékhelyen működjön áldozatsegítő központ.  Az elmúlt évben 18 ezer állampolgár panaszait orvosolták az áldozatsegítő központokban - jelezte a miniszter.  Arról is szólt, hogy külön áldozatsegítő telefonvonal is az állampolgárok rendelkezésére áll, amelyet a 06-80-225-225-ös számon lehet elérni.

Töreki Sándor bűnügyi országos rendőrfőkapitány-helyettes a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy külön érzékenyítő tréningeket szerveznek a rendőröknek. Ennek a képzésnek az a célja, hogy a krízishelyzetbe került áldozatok minél rövidebb időn belül hozzájuthassanak a segítséghez – fűzte hozzá. A főkapitány-helyettes sikeresnek nevezte a nyomozók és az áldozatsegítők közötti együttműködést.

Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja elmondta, hogy tizenhárom olyan kapitányság van Pest megyében, ahol a kormányhivatal munkatársai, mint áldozatsegítők folyamatosan jelen vannak és segítséget nyújtanak a hozzájuk forduló embereknek. Ezt a folyamatot segíti és erősíti az érdi Áldozatsegítő Pont is, amely a kormányhivatal szolgálatával együttműködve remélhetőleg hatékony segítséget tud nyújtani a bajbajutottaknak.

(MTI/Pest Megyei Kormányhivatal)

Álláspályázatot hirdet a hivatal Szakképzési és Felnőttképzési Főosztálya »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2022.01.12. 13:34
A Pest Megyei Kormányhivatal felnőttképzési referens munkakör betöltésére várja a jelentkezőket.

A határozatlan idejű kormányzati szolgálati jogviszony teljes munkaidős, amelynél előnyt jelent a közigazgatásban szerzett tapasztalat valamint a pedagógus végzettség.

A pályázat benyújtásának határideje február 28.

Új hatóság kezdte meg működését januártól »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2022.01.12. 13:16
Megszűntek a bányafelügyeleti feladatok a Pest Megyei Kormányhivatalnál január 1-jétől.

2022. január 1. napjával megalakult a Szabályozott  Tevékenységek Felügyeleti Hatósága, mely a továbbiakban országosan felel a bányafelügyeleti hatósági ügyek ellátásáért. Ezzel egyidejűleg a Pest Megyei Kormányhivatalnál az újév napjával megszűnt a Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztályon belül a Bányafelügyeleti Osztály és a bányafelügyeleti feladatok. A folyamatban lévő eljárások az újonnan megalakult hatósághoz kerültek át.

Új hatóság felel a bányafelügyeleti feladatokért »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2022.01.12. 13:16
Megszűntek a bányafelügyeleti feladatok a Pest Megyei Kormányhivatalnál január 1-jétől.

2022. január 1. napjával a Szabályozott  Tevékenységek Felügyeleti Hatósága országosan felel a bányafelügyeleti hatósági ügyek ellátásáért. Ezzel egyidejűleg a Pest Megyei Kormányhivatalnál az újév napjával megszűnt a Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztályon belül a Bányafelügyeleti Osztály és a bányafelügyeleti feladatok. A folyamatban lévő eljárások az újonnan megalakult hatósághoz kerültek át.

A Pest Megyei Kormányhivatal munkatársait díjazták »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2021.12.20. 14:36
A Pest Megyei Kormányhivatal munkatársait díjazták
A Magyar Kormánytisztviselői Kar rendezvényén adták át „A Köz Szolgálatáért” elismeréseket.

A Fővárosi Kormányhivatal dísztermében tartott ünnepségen az érdekképviseleti köztestület elnöke, PalichEtelka mellett felszólalt Kövér László, az Országgyűlés elnöke és Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott is. Az egész országból érkezett kormánytisztviselők közül elismerésben részesült többek között dr. Fehér Edina, a Pest Megyei Kormányhivatal igazgatója,valamint Mohácsikné Takács Sarolta, az Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály vezetője, valamint Nagy Gábor volt osztályvezető is.

Munkaértekezlet a kormányablakok működéséről »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2021.12.20. 13:44
Munkaértekezlet a kormányablakok működéséről
Domokos Péter, a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős miniszteri biztosa tartott szakmai tájékoztatást a hivatal vezető munkatársainak.

Domokos Péter, a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős miniszteri biztosa tartott szakmai tájékoztatást a hivatal vezető munkatársainak.

Tarnai Richárd kormánymegbízott köszöntője után az érintettek áttekintették Pest megye kormányablak-hálózatának működését az országos tapasztalatok összehasonlításának tükrében. A miniszteri biztos szót ejtett a veszélyhelyzet alatt történt helytállásról, valamint a kormányablakokat érintő főbb intézkedésekről is. Kiemelt hangsúlyt kapott az adatváltozás-kezelési szolgáltatás (AVSZ) bevezetése, amely mind az ügyfelek, mind a szolgáltatók részéről önkéntesen és térítésmentesen vehető majd igénybe. Az AVSZ az ügyfelek és a csatlakozott szolgáltatók között adattovábbítást biztosít, segítséget nyújt a közműátírásban, valamint csökkenti az adatváltozással kapcsolatos bürokratikus és adminisztratív kötelezettségeket, illetve ezek anyagi terheit. A projekt keretében adatváltozás-kezelési szolgáltatóként a Pest Megyei Kormányhivatalt jelölték ki. A szolgáltató feladata lesz többek között az üzemeltetés és a panaszkezelés is.

Domokos Péter miniszteri biztos az AVSZ projekt mellett szólt az aláírás-minta alapú hitelesítési rendszerről, valamint az elektronikus terminálok közelgő kormányablakokba telepítéséről is. A találkozón többek között szó esett a Gépjármű Ügyintézési Pontok Pest megyei kialakításáról, valamint a kormányablakok állapotfelméréséről és minősítési rendszeréről is.

Budapesten zárult a Regőczi István Alapítvány országjáró körútja »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2021.12.17. 14:57
Budapesten zárult a Regőczi István Alapítvány országjáró körútja
Az alapítvány az elmúlt hónapokban az ország hét régiójában kereste fel a koronavírus-járvány következtében árván vagy félárván maradt gyerekeketés találkozott az érintett családokkal. Az egyeztetésen részt vettek többek között a Pest Megyei Kormányhivatal vezetői és gyámügyi szakemberei is.

Herczegh Anita, a Regőczi István Alapítvány kuratóriumi elnöke a sajtótájékoztatón elmondta, az alapítvány működéséhez elengedhetetlen az együttműködés az önkormányzatokkal, a szociális területen dolgozó munkatársakkal, a karitatív szervezetekkel, illetve a kormányhivatalokkal. A körút során felvázolták elképzeléseiket, megosztották a tapasztalatokat, hogy az érintett családok segítése hatékony, célravezető legyen”.

György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára hozzátette: „A Regőczi Alapítvány országos körútjának találkozóin a szociális rendszer minden, az árvaellátásban érintett szereplője jelen volt. Ha összeadjuk tapasztalatainkat, tudásunkat, hatékonyan tudunk segíteni ebben a nemes kezdeményezésben”.

Fülöp Attila, az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyekért felelős államtitkára arról beszélt, hogy az alapítvány az elmúlt nehéz időszakban a közösségi szolidaritásvállalás, a nemzeti összetartozás jelképévé vált.

Koncz István, a Magyar Államkincstár társadalombiztosítási és családtámogatási igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az államkincstár idén nyártól kormányrendelet alapján adatszolgáltatást teljesít a Regőczi Alapítvány részére, emellett kéthetente az általa vezetett szakrendszerekbe beiktatott árvaellátási kérelmekről szolgáltat adatot a Miniszterelnökségen keresztül a kormányhivataloknak. Hozzátette, árvaellátást méltányossági alapon is lehet igényelni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A rendezvényen Tarnai Richárd kormánymegbízott átadta a Pest Megyei Kormányhivatal munkatársai által összegyűjtött támogatói adományt Herczegh Anita asszonynak.

(MTI/Pest Megyei Kormányhivatal)

Felszentelték a dunakeszi görögkatolikus óvodát »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2021.12.09. 13:04
Felszentelték a dunakeszi görögkatolikus óvodát
Szent Miklós napján új óvodájuk megszentelését ünnepelte a dunakeszi görögkatolikus közösség. A templom és a parókia szomszédságában 75 férőhelyes óvoda épült, melyet Kocsis Fülöp érsek-metropolita szentelt fel. Az eseményen köszöntőt mondott Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott.

Rekordidő alatt épült fel Dunakeszin az új, emeletes óvoda: 2019 őszén készültek a tervek, a kivitelezési munkálatok 2020 szeptemberében indultak, 2021 szeptemberében pedig már két csoport kezdhette meg a nevelési évet. Az épület alsó szintjén a csoportszobák, az emeleten tornaterem és fejlesztőszobák kaptak helyet. Az intézmény védőszentjének napján pedig már a felszentelés szertartására gyűltek össze az egyházközösség tagjai.

Az ünnepi alkalomból Kocsis Fülöp, a Hajdúdorogi Főegyházmegye érsek-metropolitája és Varga Lajos váci segédpüspök celebrált Isteni Szent Liturgiát.

Az ünneplés az óvoda tornatermében folytatódott. Tószegi Veronika, a Szent Miklós Görögkatolikus Óvoda vezetője köszöntötte a vendégeket.

Tuzson Bence, a térség országgyűlési képviselője visszaemlékezett a kezdetekre. „Néhány éve még nem volt itt semmi, sorban kinőtt a templom, parókia és most az óvoda. Egy óvoda építése a gyerekeinkről és a jövőről szól. Munkát ölünk bele abba, hogy felépüljenek a falak, erős falak, mert értékalapra épülnek. Nekünk is ez az értékalap ad erőt, hogy nevelni tudjuk gyerekeinket, hogy tovább tudjunk építeni.”

Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott a „Miért jó idejárni?” – kérdésre igyekezett beszédében válaszolni: a család mellett a gyerekekben itt erősödhet meg, hogy mi a jó. Szent Miklós ünnepén arra hívta fel a figyelmet, ha mindenki megtalálja a feladatát és a helyét, akkor lesz jó a világ. A myrai szent a magyar kormánynak is példakép, ezt mutatja az a sok-sok intézkedés, mely a családokat támogatja.

Szabó József egyházügyi tanácsnok mint régi dunakeszi lakos arról a gyarapodásról beszélt, amit a város és a görögkatolikusság itt megért. A görögkatolikus közösség hozzájárul Dunakeszi egyházi, társadalmi és kulturális életének gazdagodásához.

Seszták István, a Hajdúdorogi Főegyházmegye főhelynöke elmondta, fenntartásukban már ötezer gyerek tanul, az óvodások száma ötszáz. Dicsérte az összefogást, hogy részük lehet a kormányzat egyházi óvodafejlesztés programjában, melynek keretében négy óvoda épül a főváros, négy pedig Debrecen környékén.

(Magyar Kurir/Pest Megyei Kormányhivatal)

Újra e-ingatlan képzés a kormányhivatalban »

Forrás: Pest Megyei Kormányhivatal - 2021.12.07. 12:49
Újra e-ingatlan képzés a kormányhivatalban
Második körben tartottak képzést az E-ingatlan-nyilvántartás rendszer működéséről kormányhivatali munkatársak számára november 23-án a Pest Megyei Kormányhivatalban. Az eseményen köszöntőt mondott Tarnai Richárd kormánymegbízott.

Az E-ingatlan nyilvántartás című projekt átfogó célja, hogy csökkenjen Magyarországon a földügyi eljárások átfutási ideje és költségszintje, és ezáltal – a közigazgatási adminisztratív terhek csökkentésén keresztül – nőjön a magyar gazdaság versenyképessége. Az állampolgárok ennek köszönhetően olcsóbb, gyorsabb, pontosabb ingatlan-nyilvántartási eljárással találkoznak majd.

Tarnai Richárd köszöntőjében hangsúlyozta, hogy bár sokszor idegenkedünk a változásoktól, a jelen fejlesztések jó célt szolgálnak: az ügyfelek számára gyorsabb és pontosabb ügyintézést, a munkatársak számára pedig a munkaterhek csökkenését fogja előidézni.

A képzésen a kormányhivatal munkatársai előadásokat hallgathattak meg többek között az E-ingatlan nyilvántartási rendszer bevezetése kapcsán felmerülő jogszabályi változásokról, az automatikus ügyintézés hatásairól, valamint bepillantást nyerhettek mintafolyamatokon keresztül a gyakorlati munkavégzés egyes lépéseibe is.